"VELEBIT" ekološka identifikacijska vrećica

     Jedan od najmasovnijih i najkorištenijih proizvoda u današnjoj civilizaciji - civilizaciji utemeljenoj na masovnoj proizvodnji i potrošnji jesu plastične vrećice. Ovaj doslovce "sveprisutan" simbol šopinga i trošenja najčešće koristimo svakodnevno, najčešće ne razmišljajući o implikacijama koje njegovo korištenje možda ima na nas, nesvjesni o posljedicama.

     Porazna je činjenica da se od trilijuna godišnje proizvedenih plastičnih vrećica reciklira manje od 1%. Računica je jednostavna - prerada jedne tone plastičnih vrećica stoji 20.000 kuna, dok dobivena sirovina vrijedi svega 160 kuna. Dakle, vrećicu je skuplje reciklirati nego proizvesti novu. Gdje onda završava taj enorman broj plastičnih vrećica?

     Prije svega, većina plastičnih vrećica nikada ne stigne do deponija - one bivaju bačene u okoliš te završavaju posvuda. Vjetar i zračne struje raznose ih po šumama, morima, jezerima i rijekama, kao i po gradovima i selima. Ali najveći dio na koncu završi u svjetskim oceanima i morima.

     Plastična se vrećica proizvodi od polietilena, naftnog derivata kojemu treba gotovo 1.000 godina da se razgradi. No, prilikom njegove razgradnje nastaju mikroskopske otrovne čestice koje prodiru u hranidbeni lanac, kontaminirajući ekosustave i, posljedično, hranu i vodu. Čak i bez razgradnje, posljedice za životinjski svijet su katastrofalne - naime, procjenjuje se da milijuni morskih ptica i sisavaca godišnje ugibaju zbog plastičnih vrećica koje često zamjenjuju za hranu misleći da je, primjerice, meduza.  Životinje prolaze agoniju gušeći se plastičnim otpadom koji im onemogućava disanje ili dopire u njihove probavne organe. Kad jedanput proguta plastične vrećice životinja ih ne može probaviti te one ostaju u crijevima. Tamo sprečavaju probavu hrane, uzrokujući bolnu i vrlo sporu smrt. S obzirom na sporost razgradnje plastičnih vrećica, one "preživljavaju" smrt životinje te nakon raspadanja trupla ponovno dospijevaju u slobodno more te ubijaju druge životinje. Ptice se obično zapletu u plastičnu vrećicu. Tada ne mogu letjeti pa umiru od gladi.

     Zemlje diljem svijeta postaju polako svjesne opasnosti koju korištenje plastičnih vrećica predstavlja za svijet. Mnoge su uvele zakone s ciljem smanjenja njihove potrošnje, dok druge uvode poreze na plastične vrećice.

     Daleko najučinkovitija i najefikasnija metoda za smanjenje proizvodnje i potrošnje plastičnih vrećica jest educiranje potrošača. U zemljama koje su se okrenule takvoj strategiji dolazi do višestrukog porasta prodaje papirnih i platnenih vrećica, a kupci počinju ciljano i odgovorno koristiti plastične vrećice višestruko ih upotrebljavajući pri odlascima u kupnju.

     Pitanje koje se sada postavlja jest - kakvo je stanje s plastičnim vrećicama u Hrvatskoj. Odgovor, nažalost, glasi - vrlo loše. Nedavni prelazak na tržišno gospodarstvo otvorio je širom vrata proizvođačima plastičnih vrećica koje u Hrvatsku "prodiru" putem marketinško-promidžbenih akcija supermarketa i hipermarketa koji ove vrećice nerijetko daju besplatno ili po vrlo niskoj cijeni.

     Kao pojedinci, možemo učiniti mnogo na smanjenju gomilanja plastičnog otpada i umanjiti njegov utjecaj na okoliš i zdravlje ljudi i drugih živih organizama. Korištenjem platnene vreće u kupnji tjedno uštedimo do šest plastičnih vrećica, odnosno 288 godišnje. U prosječnom ljudskom vijeku, to je 22.176 vrećica manje. Kad bi samo svaki peti stanovnik Hrvatske prestao koristiti plastične vrećice, nadolazeća bi generacija u prirodi zatekla 199.588.400.000 vrećica manje.


     KRATKI OPIS PROJEKTA: „VELEBIT“ ekološka identifikacijska vrećica


     Projekt se temelji na zaštićenoj platnenoj vrećici (ili vrećici od prirodnih materijala: kože, papira, konoplje, pamuka, vune, svile i sl) koja na sebi sadrži identifikaciju vlasnika vrećice.

     Vrećica je kao takva i zaštićena u Centru za  intelektualno vlasništvo d.o.o. u Zagrebu, pod rednim brojem 02-2201.

 
     CILJ PROJEKTA:

  •     Vrećice su prvenstveno namijenjene trgovačkim lancima i njihovim kupcima, ali i svim ostalim gospodarskim subjektima koji se bave prodajom ili promocijom.
  •     Cilj  „Velebit“ eko vrećica je cijelu strategiju trgovačkog lanca prilagoditi i približiti trendovima u svijetu.
  •     Torba se proizvodi isključivo u Republici Hrvatskoj – poticanje domaće proizvodnje.
  •     Trgovački lanac koji s nama ima potpisan Ugovor o korištenju autorskog djela – ima mogućnost natjecati se na raznim natječajima za ostvarivanje potpora i subvencija, na području RH, ali i globalno.
  •     Trgovački lanac propagira ekološke vrijednosti i svoju svijest o ekologiji.    Potiču se kupci da odbace korištenje klasične plastične vrećice i time i sami sudjeluju u dugoročnom projektu o izuzetne važnosti ne samo za Hrvatsku već planet Zemlju.
  •     Na koncu se i potiskuje uporaba plastične vrećice kao velikog onečišćivača prirode danas.
  •     Trgovački lanac (gospodarski subjekt) podiže svijest o svom brandu „Brand building“ i dobiva dugoročno povjerenje kupca.


     Za detaljnije informacije o samom projektu i koristi koje on donosi korisnicima istog, molimo obratite nam se direktno putem telefona ili e-pošte.  Hvala.

Poruka

plodnaoranica.hr stranice koriste kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda plodnaoranica.hr stranica slažeš se s korištenjem kolačića. Postavke kolačića možeš podesiti u svojem internetskom pregledniku, a više o tome pročitaj ovdje. Za nastavak pregleda i korištenja plodnaoranica.hr stranica klikni na gumb "Slažem se".

Slažem se